Frukost: Chiapudding

Frukost: Chiapudding

Denna vecka genomgår jag och min sambo en detoxvecka där vi utesluter allt gluten, mejeri och socker. Detta gör att jag har blivit tvungen att byta ut min standardfrukost med gröt mot chiapudding. Den blev riktigt god och en favorit hos mig så jag tänkte dela med mig av receptet i detta inlägg.

Du behöver:

  • 2 dl nötdryck (jag använder mandeldryck)
  • 2 msk chiafrön
  • 2 msk glutenfri havregryn
  • 1 krm vaniljpulver (äkta vanilj, ej sockervarianten)
  • Frysta bär

Såhär gör du:

  1. Blanda ihop alla ingredienser (utom frysta bär) och ställ i kylskåpet över natten. Rör gärna runt i puddingen efter ca 30 min efter det att du ställde in den i kylskåpet för att undvika klumpar.
  2. Servera med valfria bär (jag använder blåbär och hallon).

Smaklig måltid!

OBS! Jag vill pressa på och varna den som är känslig för klumpig konsistens att chiapudding troligtvis inte är något för denne. Konsistensen blir kornig och lite slemmig.

 

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *