Ett mysigt långpass och övriga veckans träning

Ett mysigt långpass och övriga veckans träning

Alltså, dom två senaste dagarna har varit helt fantastiskt underbara! Det är sådär lagom kallt, solen skiner och det är ett lätt snötäcke med med pudersnö ute. Dock har jag jobbat i helgen inomhus så jag har bara kunnat längta efter att få snöra på mig skorna och bege mig ut. Idag vid lunchtid låste jag dörren för lokalen och kunde bege mig ut på en lång mysig/kravlös långrunda med löpning. Det blev totalt 14 km och vet ni vad? Jag njöt av varenda steg! Löpning är livet!

Övriga veckan har inte innehållit så mycket egenträning för min del då jag jobbat väldigt mycket, måndag till söndag. Men som ni vet har jag inget stillasittande jobb och det ingår väldigt mycket träning i mitt jobb i form av att leda olika typer gruppass. Nedan kan ni ta del av min träningsvecka.

Träning under vecka 6:

Måndag: 15 min pass med hantlar direkt efter jobb (uppvärmd och klar). Armar/axlar/rygg.
Tisdag: Distans 5 km + 20 min corestyrka samt rörlighet
Onsdag: Korta intervaller – 3x5x40 sekunder.
Torsdag:
Fredag:
Lördag:
Söndag: Mysigt långpass på 14 km.

Ibland är det svårt att få ihop träningen under en vecka, även för mig. Denna vecka var en sådan vecka. I vanliga fall har jag som grund 3-4 löppass, 1-2 cykelpass och 1-2 simpass. Denna vecka blev det ”bara” 3 löppass med egen träning, men som sagt så rör jag mig mycket i jobbet. Till exempel tog jag över 30 000 steg under fredagen pga en så lång arbetsdag på 13h eller som under torsdagen höll jag i 6 olika gruppass. Det räcker och blir över.

Jag är väldigt nöjd med veckans träning allt som allt. Jag har gjort de löppass som jag planerat samt fått in lite styrketräning. Träning ska inte gå till överdrift och det är extremt viktigt med återhämtning och vila, speciellt 8 timmars sömn. Det är jag väldigt noga med!

Är du nöjd med din veckas träning?

 

 

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *