Kostrådgivning

Första steget blir att ses hos mig på PT-Hörnan för att göra en profilbedömning samt prata kring dina mål och hur du ska nå dem på bästa sätt. Vi kommer att göra en ev. invägning/-mätning och du kommer att få en inloggningsprofil till ett kostdataprogram där sedan all kost-/träningsregistrering kommer att ske. Här hittar du även en stor receptbank och dina personliga kostprogram kommer att laddas upp.

Andra steget blir att föra en kost- och träningsdagbok under minst 3 dagar (gärna 1 vecka) där du utförligt skriver vad du äter och tränar genom kostdataprogrammet. Ju noggrannare du är desto mer rättvist blir ditt kostprogram. Vi bestämmer också en tid för ev. uppföljning, något jag alltid rekommenderar för bästa resultat.

– 30 minuter fysisk rådgivning
– Invägning/-mätning
– Profil och tillgång till kostdataprogram (1 månad)
– Receptbank
– Personligt kostprogram

Pris: 590 kr

Jag rekommenderar alltid mina kunder att boka MINST ett tillfälle för återbersök/uppföljning för bästa resultat. Detta för att dels få mer motivation till fortsatt kosthållning men också för att se hur kroppen svarat på förändringarna. Under ett återbesök/uppföljning ses vi för att prata kring den gångna perioden, vad har gått bra och vad har gått mindre bra? Samt hur ska vi fortsätta. Vi gör också en ny ev. invägning/-mätning. Behövs det görs även en eventuell redigering i ditt givna kostprogram.

– 30 minuter kostrådgivning
– Invägning/-mätning
– Förlängd tillgång till kostdataprogram (1 månad)
– Ev. justering av ditt kostprogram

Pris: 350 kr

 

Givetvis går det även bra att utföra denna tjänst på distans om du inte har möjlighet att ses för fysisk kontakt. Samma priser gäller bara att allt sker online.

Du kommer först att få fylla i en hälsodeklaration och därefter får du inloggningsuppgifter till kostdataprogram. I kostdataprogrammet registrerar du all träning och vad du äter under 3 dagar (gärna 1 vecka). Utefter detta skapar jag sedan ett personligt kostprogram.

– Profil till kostdataprogram (1 månad)
– Personligt kostprogram inkl. träningsråd
– Receptbank
– Fri support via mail

Uppstart: 590 kr
Uppföljning/förlängning: 350 kr

Vid intresse eller frågor, maila info@marathonemma.se.

För att nå ett hållbart resultat krävs inte bara en bra träning utan också god kosthållning, oavsett om ditt mål är att gå upp/ned i vikt eller att prestera bättre i ditt idrottande. Det är viktigt att kroppen tillgodoses med den näring den behöver för att bibehålla en god energibalans. Den energi kroppen gör av med ska också tillföras för att ge bästa möjliga resultat. Tillgodoses inte kroppen med detta riskeras du för näringsbrist och överträning. Med ett skräddarsytt kostprogram utefter din livssituation och träningsmängd kommer du inte behöva oroa dig för detta.

Kostprogrammet är skapat utefter dina behov, förutsättningar och mål. Jag kommer att göra en profilbedömning av dig och skräddarsy ett personligt kostprogram för dig. Profilbedömningen består av 2 steg. Efter att du har fått ett kostprogram rekommenderar jag alltid en uppföljning för bästa resultat.

Det går också bra att få denna tjänst på distans.

 

Boka tid

Klicka här vid frågor eller bokning.

Blogginlägg om kost.

Läs mina senaste inlägg om kost eller ta del av smarriga recept.

Frukost är dagens viktigaste mål. Sant eller falskt?

SVAR: Falskt. Nej, du kan lika gärna hoppa över frukosten om du känner för det. Tillhör du den skaran personer som har svårt att äta frukost och mår illa av bara tanken? Lugn, det går lika bra att vänta till ”förmiddagsfikat” eller lunch. Så länge du täcker dagsbehovet av näring och energi är det inget att […]

Ägg är farligt för kolesterolet. Sant eller falskt?

Svar: Falskt. Ägg innehåller mycket bra näring och dessutom får du i dig alla fettlösliga vitaminer (E, K, A, D). Däremot att inte röra på sig, stressa och äta på tok för mycket socker och omättat fett ger din kropp höga kolesterolvärden. Inte ägg. Vi behöver kolesterol för att kunna omvandla solens strålar till D-vitamin. Problem […]