KOSTRÅDGIVNING
online

Kostrådgivning online

 

För att nå ett hållbart resultat krävs inte bara en bra träning utan också god kosthållning, oavsett om ditt mål är att gå upp/ned i vikt eller att prestera bättre i ditt idrottande. Det är viktigt att kroppen tillgodoses med den näring den behöver för att bibehålla en god energibalans. Den energi kroppen gör av med ska också tillföras för att ge bästa möjliga resultat. Tillgodoses inte kroppen med detta riskeras du för näringsbrist och överträning. Med ett skräddarsytt kostprogram utefter din livssituation och träningsmängd kommer du inte behöva oroa dig för detta.

Kostprogrammet är skapat utefter dina behov, förutsättningar och mål. Jag kommer att göra en profilbedömning av dig och skräddarsy ett personligt kostprogram för dig. Profilbedömningen består av 2 steg. Efter att du har fått ett kostprogram rekommenderar jag alltid en uppföljning för bästa resultat.

Vid intresse eller frågor, maila info@marathonemma.se eller fyll i kontaktformuläret nedan.

 

Baspaket

  • Profilbedömning
  • Inloggningsuppgifter till kostdataprogram online
  • Personligt kostupplägg/program
  • 8 recept på frukost/mellanmål och lunch/middag specifikt anpassade för dig
  • 4 förslag på dagsmenyer med frukost, lunch, middag och mellanmål
  • Fri support via mail under 2 månad
  • Personlig rådgivning under 2 månader

Kostrådgivning online består av 2 steg. Steg 1: Du kommer att få fylla i en hälsodeklaration med frågor om din nuvarande kosthållning, hälsa och förutsättningar. Steg 2: När du har svarat och skickat tillbaka hälsodeklarationen samt har betalat fakturan (som skickas per mail) kommer inloggningsuppgifter till kostdataprogrammet att skickas ut till din mailadress. I kostdataprogrammet registrerar du all träning och mat du äter under 3 dagar (gärna en hel vecka). Utefter detta skapar jag sedan ett personligt anpassat kostprogram för dig.

För att mäta yttre resultat kommer du att få väga din kroppsvikt, mäta dina kroppsmått (byst, midja och höft) samt ta bilder (framifrån, bakifrån och från sidan) som du skickar in till mig dag 1 för att sedan göra samma sak sista dagen och skicka in. Givetvis är detta frivilligt men väldigt roligt att se om man t.ex. har som mål att gå ned några kilon i vikt.

För att mäta inre resultat kommer du att få skriva veckorapporeter och skicka in till mig där du kommer få svara på några frågor samt få utrymme att fritt reflektera om den gångna veckan hur det har gått, hur du har mått m.m.

PRIS: 990 kr

Extra recept och veckomenyer

För dig som önskar fler individuellt anpassade recept på mellanmål/frukost och lunch middag samt fler dagsupplägg/veckomenyer går det bra att köpa detta som tillägg. Du köper veckovis och varje vecka innehåller 3 nya recept på frukost/mellanmål och 8 nya recept på lunch/middag.

PRIS: 250 kr/vecka

Blogginlägg om kost.

Läs mina senaste inlägg om kost eller ta del av smarriga recept.

Energi/snacks: RAW chokladbollar

Jag älskar choklad och jag älskar framförallt kladdkaka. Här om veckan testade jag att göra RAW chokladbollar utan socker eller gluten som blev enormt lyckade och goda! För den som älskar kladdkaka som jag kommer hen att älska dessa då de smakar just kladdkaka. Dessa bollar är perfekta som energipåfyllning vid långpass eller till fredagsmyset.

Kryddig ugnsbakad aubergine

Den senaste tiden har jag gått över till att äta antiinflammatorisk kost. Det vill säga en kost utan socker, gluten och ytterst lite kött/fågel/fisk. Jag trivs väldigt bra med denna kosthållning och den får mig att må mycket bättre i mina leder. Idag tänkte jag dela med mig av ett vegetariskt recept av ugnsbakade auberginer. […]