Idag tänkte jag bjuda på ett hemmaträningspass som är anpassat för gravida (och givetvis ickegravida med) där fokus ligger på rygg och core/magaktivering, enjoy!

Idag har jag tränat lite styrka med fokus på rygg och magaktivering! 👌🏻 I och med att min graviditet är rätt tuff pga illamående och blodtrycksfall måste jag hålla passen väldigt lätta och på golvet med enbart gummiband eller lätta hantlar som belastning, men jag försöker vara glad för det lilla och tänka positivt att jag faktiskt kan göra något åtminstone! 😃

Eftersom ni är många som visat intresse på träningstips för gravida filmade jag passet som ni får ta del av i detta inlägg. Bra va?! 😃 Passet funkar såklart även för dig som inte är gravid och är perfekt att utföra hemma eller utomhus såhär i Cornatider. 👌🏻

 

 

3 varv av:
– 10 Höftlyft med miniband
– 10 Fyrstående diagonallyft
– 10 Sidoliggabde rotation med hantel
– 10 Rodd med miniband

TIPS! Tänk på att vara noga med att aktivera magen/bäckenbotten i samtliga övningar.

Avsluta också gärna med några repetitioner bäckenbottenaktivering! (Ej med på video).

 

Behöver du personlig hjälp med att nå dina mål med din träning? Jag hjälper dig gärna och erbjuder PT-Onlinetjänster. Maila mig för mer info på info@marathonemma.se eller läs mer här på hemsidan under fliken PT-Online i menyn.